מאניה

מצב המאניה מאופיין במצב רוח מרומם,  אופוריה תחושת התעלות, תחושת כל יכול פעלתנות יתר, רמות אנרגיה גבוהות, וחוסר צורך בשינה.

למעשה ניתן לומר שתופעת המאניה היא ההיפך הדיכאון.  אדם המצוי בהתקף המאני  נוטה לרקום תוכניות חדשות, מחשבותיו של הלוקה מהירות, ודיבורו מהיר מאוד, לפעמים הוא אינו מצליח להדביק את קצב המחשבה, כך שלעתים משמיט החולה מדיבורו משפטים או חלקי משפטים, דבר המקשה את הבנתו.

ההתנהגות בזמן ההתקף מתאפיינת בחוסר סבלנות עד כדי רוגזנות ובעיקר במעשים נמהרים, שהוא עלול להתחרט עליהם לאחר מכן כמו רכישת חפצים יקרים ומיותרים, עזיבת מקום עבודה ועוד.

המאניה יכול להיהפך לשלב פסיכוטי, בו האדם מבטא שטף מילולי ומחשבתי לא מאורגן המכונה “מרוץ מחשבות”, זהו שלב בו החשיבה, ודרכי הפעולה בלתי מבוקרות, הן כוללות מחשבות גרנדיוזיות מוקצנות עד כדי פגיעה בקריאת המציאות או  מחשבות שווא של גדלות או רדיפה, ובמקרים קיצוניים הלוקה בתופעה עלול לבצע פעולות חסרות שיפוט והרסניות עד כדי פגיעה בעצמו או  הסביבה.

בשלב זה נדרש אשפוז פסיכיאטרי כדי למנוע את המשך ההידרדרות. במצב של מאניה לאחר הלידה יש לטפל באישה מידית ללא כל דיחוי בכדי לשמור על בטחונה, בטחון התינוק, ועל בטחון סובביה.

לכן המצב, מחייב פנייה דחופה לטיפול רפואי וליווי היולדת 24 שעות ביממה. ולעיתים נדרש אפילו אשפוז מלא.

להתייעצות על דרכי הטיפול והמניעה, צרו קשר עוד היום עם ארגון ניצה

5004523 – 02